MIJN DAGBOEK

dec nov okt sep aug jul jun mei apr mrt feb jan 2005
dec nov okt sep aug jul jun mei apr mrt feb 2005

31 augustus 2005

Heb ze gisteravond maar een lolletje gedaan door me een beetje gedeisd te houden aan tafel. Sliep dan wel niet, maar heb lekker zitten spelen in m'n buggy. Als beloning is pap tussen voor- en hoofdgerecht met me gaan schommelen in de speeltuin. Daarna ben ik toch in slaap gevallen. Gouden truc: mijn parasolletje is niet alleen handig tegen de zon, maar dient 's avonds als windvanger en zichtbeperker. Nu word ik niet meer afgeleid door elke lachende en kirrende ober die langsloopt! Pas na het toetje en de koffie werd ik wakker, en gelijk na mijn papflesje was ik weer in dromenland. Dat gaf pap en mam de kans om samen met de papa en mama van Carlo nog even een afzakkertje te gaan nemen in de club. Daar waren we al een keertje geweest en ik vind dat ze daar best lekkere slaapmuziek draaien, 'n soort lounge house, haha!
Mam bleek wat veel te hebben gedronken, want die lag al in bedje nog voordat pap en ik binnen waren!

Maar goed, mam heeft toch wel goed geslapen, geloof ik. Want die kwam mij vanochtend wakker maken in plaats van andersom! Schone luier, flesje, even spelen en terug in bed... dacht ze! Nog even lekker dutten... mooi niet dus! Ikke topfit en zin in actie! Op naar 't zwembad, vandaag eens gezwommen zonder zwemtrainer, had ik even geen zin in. Rond de lunch zijn Carlo en zijn papa nog even langs geweest en is Carlo "op visite" geweest in mijn tent... fijn samen spelen. Mama weer gelijk rondrennen met die camera, natuurlijk! Mam was vandaag overigens niet te porren voor 't water of de zon.. toch beetje kater mam? Niet erg hoor, met papa zwemmen en spelen is minimaal net zoveel fun!

Pap en mam hadden afgesproken dat ze niet meer eerder zouden gaan dineren dan dat ik sliep. Gnahgnah... Dus, eerst maar even een flinke wandeling, werkt meestal wel. Maar vanavond niet, hehe.. er stond zo'n sterke wind dat ik bijna mijn buggy uitwaaide, daar hielp ook geen parasolletje meer tegen! Uiteindelijk zijn ze maar gaan eten bij de club, waar ze die lekker harde muziek draaien. Dat vond ik wel acceptabel, dus daar heb ik toch maar even een tukje gedaan. Daarna zijn we aan de hotelbar afscheid gaan nemen van Carlo en zijn papa en mama. Die vliegen morgen heel vroeg terug naar Engeland.. Jammer, ik zal 'm best missen!

Ben overigens half lek geprikt door die stomme muggen hier, ik zit dus helemaal onder de rooie bultjes!

30 augustus 2005

Mam vond dat ze na drie dagen niet meer hoefde te smeren met zonnebrand, dus die loopt nou met een nat t-shirt aan. Pap is ook al twee dagen zo rood als een kreeft. En ikke? Ikke niet hoor.. bij smeren ze dus wel goed en als ik met m'n bolletje in de zon kom, krijg ik een hoedje op. Ik kom dus straks even wit terug als dat ik ben vertrokken, ha!

't is inmiddels ruim na m'n middagdutje en ik cross wat door 't appartement in m'n loopspeeltje. Dat had pap van de week voor mij gekocht, toen ie bij een quadritje een mega babywinkel vond in the middle of nowhere! Vanavond is er cabaret in het hotel en die twee moeten natuurlijk ook weer eten. 't leukste gedeelte van de dag zit er voor mij dus weer op! Dadelijk maar weer verveeld wat trappen tegen het tafellaken en wat jengelen in m'n buggy, duhhh!

29 augustus 2005

De eerste dagen doen we lekker rustig aan, dat is nou vakantie volgens pap en mam... uitslapen, ontbijtje, zwemmen, middagdutje, spelen, eten en soms een avondje uit. Duh...what's new? Doe ik thuis ook zo'n beetje! Mijn zwemtrainer bevalt in elk geval fantastisch, heeft mam voor vertrek nog snel ergens op de kop getikt, net als m'n zonnetentje.. ook al zo'n superding! Ik snap natuurlijk gelijk hoe die zwemtrainer werkt, gewoon in gaan hangen en peddelen maar met die armpjes en beentjes. Vanaf de kant word ik overladen met "oh's" en "ah's" van bewondering. Dat heb ik graag, al die aandacht... dus breed grijnzend peddel ik lekker rond. Moe van al het gepeddel lig ik daarna lekker lui te liggen in m'n zonnetentje, beetje spelen, beetje dutten. Heerlijk toch?

Heb ook al een vakantievriendje hier.. Carlo! Die is hier ook op vakantie met z'n papa en mama, hij is anderhalve maand ouder dan ik en we kunnen het prima samen vinden. Heb gisterochtend zijn zonnebrand mogen lenen en hij heeft 's middags in m'n zwemtrainer gehangen. Alleen snapt ie maar niet dat ie dan moet peddelen en trappelen, dus er kwam niet zo veel beweging in, haha!

Kortom, 't bevalt geweldig hier! Elke ochtend straalt de zon al als we opstaan, er staan palmbomen in de tuin en vanuit het appartement horen we het ruisen van de zee, pap en mam 'moeten' niks en hebben alle tijd voor me.. dus, helemaal perfect! Snap alleen niet dat die twee 's avonds telkens ergens uitgebreid moeten gaan zitten eten. Dan verveel ik me dus echt kapot, beetje tegen het tafelkleed aan liggen schoppen vanuit m'n buggy, da's alles. Als ik ze met jengelen ook al niet op andere gedachten krijg, maak ik m'n broek maar even vies - en dan bij voorkeur tijdens het opdienen van het hoofdgerecht natuurlijk! Weet ik tenminste zeker dat ik er effe uit mag voor 't toilet!

Gisteravond waren we gaan wandelen in Rhodos stad. Da's wel fijn, een hele boel te zien vanuit de buggy. Ook vermoeiend, dus regelmatig dutje gedaan en telkens als ik wakker word, zijn die twee potdikkie toch weer stiekum ergens gaan zitten, snap echt niet wat ze daar leuk aan vinden... stil zitten!

26 augustus 2005

Mijn eerste nachtje op ons vakantieadres heb ik in elk geval al heerlijk geslapen. Ik lag er dan ook pas laat in, ook omdat mijn bedje bij aankomst nog niet in de kamer stond en bovendien was al dat gereis ook best vermoeiend. Met mijn eerste vlucht had ik alweer geluk: ik mocht op een extra stoel aan het raampje. En gelukkig hoefden pap en mam ook niet bij te betalen voor al die kilo's overbagage die ik zogenaamd mee had! Krijg natuurlijk net een vieze stinkbroek als de stewardessen aan weerszijden de karretjes de gang in duwen, maar gelukkig mogen we er nog snel even langs. Ik heb geen kik gegeven tijdens de vlucht, maar lekker een beetje zitten duimen en met mam zitten spelen. Ook de landing ging prima en zonder oorpijn, waarschijnlijk mede dankzij het flesje dat ik op het cruciale moment naar binnen gepropt kreeg, haha! Ach, begon toch net trek te krijgen. 't was al donker toen we aankwamen en toen er maar geen buggy van de bagageband kwam rollen, begon mam een beetje zenuwachtig heen en weer te schuifelen, want de bus naar het hotel stond inmiddels al voor. Als laatsten stapten we (met buggy) in de bus en moesten we nog een uurtje rijden. Dat busritje was uiteindelijk nog het vervelendste van de hele reis, 't was toen ook al heel laat en ik had sinds de autorit naar Schiphol al niet meer geslapen.

Maar goed, lekker gepit dus en rond 9 uur pap en mam maar eens wakker gekraaid zodat we de boel eens kunnen gaan verkennen. Ontbijten, zwembaden bekijken, pootje baden in de zee, buggy-wandeling op het strand (vond mam niet echt geweldig, geloof ik). In het appartement eerste hapje in m'n reis-eetstoeltje en daarna val ik weer als een blok in slaap. Als ik wakker word staat pap voor de deur het gazon om te ploegen met z'n gehuurde quad. Moet ik natuurlijk ook even op voor 't plaatje, dus rondje rond de palmboom gedaan met pap. Lachen joh! Na het eten van pap en mam, val ik weer half in coma... moe van alle nieuwe indrukken!

25 augustus 2005

Even "dag en tot snel" zeggen tegen jullie allemaal, want vandaag ga ik met pap en mam op vakantie naar Rhodos! Mam is blij dat m'n verkoudheid voorbij is, want ze zag de bui (oorpijn) al hangen in het vliegtuig. Nou, hopelijk gaat dat nu dus wel goed! Mam rent nog wat door het huis om de laatste spulletjes in de koffers te stoppen en mijn flesjes voor onderweg klaar te maken. De video- en fotocamera zijn in elk geval ingepakt, dus over een weekje of twee zal het album wel weer flink bijgevuld zijn! Oh ja.. Ik heb lekker het grootste koffer van allemaal!

Groetjes en tot over twee weekjes!

19 augustus 2005

Pap en mam hadden gisteravond weer 's een sjiek feestje, waar ik weer niet mee mocht. Dus mocht ik lekker naar oma Kitty en als het 's avonds goed zou gaan, mocht ik voor 't eerst een nachtje blijven logeren.
Nou, ik vind het helemaal niet erg om door oma in de watten te worden gelegd… dus ik heb me als een engeltje gedragen (tenminste, dat is wat oma tegen mama heeft verteld ;-)

Begin deze week op controle geweest bij de kinderarts. Alles prima in orde met mij, ben wel een errug bezig bijtje volgens de dokter… maar dat hadden pap en mam allang gemerkt. Zal ik vast wel van papa hebben, da's ook zo'n druktemaker geweest! Ik kreeg wel een complimentje over hoe goed ik al kan stappen!
Mag van mevrouw de dokter maar maximaal een kwartiertje per dag in het loopspeeltje, omdat ik nog te veel op m'n teentjes sta. En da's dus niet goed voor m'n voetontwikkeling… Mam dus gelijk weer naar de winkel om schoentjes te kopen met harde zolen!
Weeg nu bijna 8 kilo en ben nog steeds 67,5 cm. Allemaal mooi op schema. Alleen dat stomme exceemplekje is toch erg hardnekkig, maar gelukkig zijn er (nog) geen andere plekjes bijgekomen!

Zo langzaamaan wordt het aftellen voor mijn vakantie met pap en mam. Ik krijg zelf een eigen paspoortje, want twee keer bijschrijven bij pap en mam of een eigen paspoort, dat was precies even duur. Er zijn dus ook voor 't eerst pasfoto's van mij gemaakt en die zijn zo goed gelukt, dat mam 'm liefst gelijk in 't groot had bijbesteld!

14 augustus 2005

Ons weekje housesitting bij tante Yolanda zit er al weer op en ik heb vannacht weer in m'n eigen bedje geslapen… Oost, West, thuis best! Alhoewel ik Appeltje toch wel zal gaan missen!

Vandaag met mama, Kim en buurjongens Jasper en Mike naar Nirwana's tuinfeestje geweest. Mijn eerste open lucht festival dus! 'n beetje "mini festival" weliswaar, maar toch… alles was aanwezig: modder, podium met muziek, kraampjes met vette hap en drank! Zoals het een goed festivalganger betaamt, ben ik kletsnat geregend door een onverwachte wolkbreuk! En nou mama maar hopen dat ik niet verkouden word! Papa was al niet mee, omdat ie snipverkouden op bed ligt.

12 augustus 2005

Beestjes kijken!!
Oma en opa uit Maastricht waren al vroeg in Bakel vandaag. Want… we gingen met z'n allen naar de dierentuin vandaag!
Het weer was al niet te best voorspeld, dus mam was al in alle vroegte naar Helmond gereden om mijn voetenzak (voor de buggy), regenjassen en paraplu's te halen. Onderweg kregen we al de eerste bui over ons heen. Oma en opa zaten bij mam en ik in de auto. Papa en Kim reden met de cabrio van ome Joseph.. Maar die kap is dus nog geen 5 minuten open geweest!

Het eerste half uurtje binnen was nog wel interessant…niet te warm, niet te koud en gelukkig droog.. Lekker wandelen en beestjes kijken. Die groten vonden het dus ook niet nodig om al die paraplu's mee te gaan sjouwen. Pech dus… Bij de eerste druppels zijn we gaan schuilen onder een grote parasol, maar binnen een paar tellen kwam er een heuse wolkbreuk over ons heen. En die hield maar niet op… de hele dierentuin liep onder water en iedereen stond zo ongeveer tot z'n enkels in 't water! Gelukkig zat ik lekker warm in m'n zak (net een mini eskimo!) en viel ik snel in slaap van het monotone lawaai van de regen. Toen het een beetje minder werd zijn we maar snel naar een restaurant gerend om te lunchen… niet dat we de enigen waren die op dat idee kwamen… we hebben meer dan een uur moeten wachten totdat er eten op tafel stond. Na 5 minuten had ik m'n hap natuurlijk al op en rustig zitten… daar had even geen zin in, ik had notabene net een dutje gedaan!
Maar goed, uiteindelijk is pap toch maar de paraplu's uit de auto gaan halen. We hadden tenslotte niet voor niks zo ver gereden! Met paraplu's en capuchons gewapend gingen we verder door de dierentuin… beestjes kijken… alleen: die waren ondertussen allemaal naar hun binnenhok gevlucht of gehaald. Weinig te zien dus! Bovendien was het buiten een af en aan gerij van tractors met pompen, om alle ondergelopen wandelpaden en dierenverblijven weer doorwaadbaar te krijgen!
Na uren regenen begon 't eindelijk een beetje op te klaren en hebben we nog lekker aapjes kunnen kijken. Nog snel een sprintje naar de olifanten en toen ging het park alweer dicht…

He… toch jammer… volgend jaar beter!

10 augustus 2005

Ben vandaag in een ECHT pretpark geweest… Walibi World (of toch nog beter bekend als Sixflags???): cool joh!
Eigenlijk was ik er al 's geweest… vorig jaar, maar toen zat ik nog in mama's buik. Mama mocht toen niet in alle achtbanen en over-de-kop-attracties en dat moest zo snel mogelijk na mijn komst even goedgemaakt worden!
't weer viel goed mee en verrassing: het pretpark was vandaag tot 24.00 uur open! Dus we hadden ook alle tijd om alles eens op ons gemak te doen. Heel op 't gemak, want ondanks dat het niet super druk was, moest er bij alle achtbanen toch wel een half uur tot drie kwartier gewacht worden. En ik hou nu eenmaal niet van wachten! Bij elke attractie twee keer zo lang wachten was dus geen optie. Dus Kim heeft alle attracties gehad en pap en mam samen ook (maar elk apart maar de helft dus!) Ik heb trouwens ook vanalles gedaan… Ben met mam twee keer in de bus geweest (die draait allemaal rondjes hoog in de lucht), een keer in de boemeltrein en een keer in de luchtballonnen. En met pap ben ik een paar keer in de draaimolen geweest. 't was allemaal even leuk, maar al de rest mocht ik jammer genoeg nog niet in, omdat ik nog niet zo goed zelf kan zitten. Bah… wacht maar totdat ik groter ben! Toch heb ik me niet echt verveeld… kijken naar al die mensen, ronddraaiende en lawaaierige kleurige attracties was ook reuze interessant. Heb ik toch weer veel indrukken opgedaan vandaag… heb ook geen seconde m'n ogen dicht gehad. En dat hebben ze geweten, de rest van de familie. En ze wilden maar niet naar huis he? Maar rond 21.00 u. had ik 't echt helemaal gehad, al huilend naar de auto en pas bij Utrecht opgehouden en in slaap gevallen… Morgen maar 's lekker uitslapen en bijkomen!

9 augustus 2005

Lang zal ik leven, lang zal ik leven…

Vandaag ben ik half jarig, dat wil zeggen: een half jaartje oud! Mam gelijk naar de supermarkt om alle potjes en pakjes uit het rek te trekken, waar "vanaf 6 maanden" op staat. Dus een eerste rijstcracker en een warme hap met vlees heb ik vandaag al gelijk voor m'n kiezen gekregen! Was overigens helemaal niet verkeerd zeg! Wat ik had gehad? Rijst met ham en tomaat.. Jammie!

En er was ook nog verjaardagsvisite, want 's middags kwamen oom Petran en nichtje Maja mij uit bedje halen met mama. Jammer dat tante Carry er ook deze keer niet bij kon zijn, maar die moest vandaag werken. Volgende keer beter? Na onze vakantie gaan we snel een keertje op bezoek in Malden.
Ik kreeg een mooi waterspeeltje cadeau, was eigenlijk nog voor m'n doop… maar toevallig wel op m'n halve verjaardag, haha! Gaan we lekker mee spelen, vanavond in bad.
Ik had niet m'n allerbeste muts op vandaag, duurde een poos voordat ik op gang kwam maar vond 't wel keileuk spelen met Maja.. Met z'n allen op de trampoline, naar de kippen kijken, de honden aaien.. Jammer dat de zandbak nog kletsnat was…. Maja kan al heel goed brabbelen zeg! En die is ook heel precies met haar ogen en handjes… die word later vast dokter of iets anders moeilijks! Maar ik kan lekker al beter lopen, duh! Heb 's even voorgedaan hoe dat moet in zo'n loopspeeltje (totdat ik natuurlijk weer vastliep op het gazon, dikkie!)

Maja en Petran... mam en ik vonden het super dat jullie zijn langs geweest… we komen heel snel eens jullie kant op. Tot na de vakantie!

7 augustus 2005

Zo, sinds gisteren wonen we dan tijdelijk in Bakel en slaap ik een weekje in Lindy's bedje.
Dat was nog wel wennen hoor, heb niet echt geweldig geslapen. En dat terwijl mam nog wel zo haar best had gedaan om 't me naar de zin te maken.. Bedbodempje weer een standje omhoog (Lindy is immers al bijna toe aan een grote meiden bed, die slaapt dus helemaal onderin haar bedje), eigen muziekdoosje erboven, opgemaakt met m'n eigen dekentje, slaapbeer mee… maar toch is 't anders! Heb mam dus weer zo gek gekregen om naast m'n bedje te komen zitten totdat ik dan eindelijk-eindelijk vertrokken was naar dromenland!

Oefenpretpark noemt mam 't… Toverland, lekker dichtbij, niet te groot en ook vanalles binnen te doen!
Pap en Kim waren al vooruit gegaan, want ik lag vanmiddag dus nog lekker in m'n bedje te pitten, toen Kim al stond te trappelen. Mam is ook nog eerst met mij foto's op gaan halen bij Antonie, die lagen daar al een eeuwigheid te wachten! Kon ook best, want mam wilde niet al te lang met mij gaan. Ik heb me super goed gedragen, maar voor mij viel 't een beetje tegen.. Ik mocht gewoon helemaal nerregens in! Oh jawel, in de draaimolen, duhhhh! Maar die stond dus buiten en 't waaide heel hard. Niet echt een succesnummer dan.
Maar goed, kijken naar de zweefmolen vind ik wel keileuk en binnen een beetje rondflaneren ook wel… al met al: geslaagde vuurdoop!

5 augustus 2005

Mam wilde vanochtend gaan babyzwemmen want Kim kan eindelijk mee! Iedereen om 8 uur uur z'n bed uit en bikini's aan. Stonden we daar gepakt en bezakt.. , beteuterd aan de kassa van de Wissen. Helaas, geen babyzwemmen tijdens de vakantie..
He toch… daar hadden we niet op gerekend.
Dan maar naar de speeltuin vanmiddag… maar ook dat ging weer niet door, want toen we op pad wilden gaan en de voordeur open deden begon 't spontaan te regenen. 't zit ook echt niet mee…
Of toch wel? TringTring.. Mama's mobiele telefoon: papa is alweer geslaagd voor een Microsoft examen en tracteert ons op een avondje Centerparks. Hoera!
Na wat oponthoud voor het diner bij een trage hamburgertent, wordt mijn Nijntje dan toch eindelijk opgeblazen en zitten mam en ik weer lekker te spetteren in 't bubbelbad. Oh ja, durf nou ook in het golfslagbad (met pap tenminste!)

't was alweer een dikke maand geleden, en vanwege de geplande vakantie moest mam toch al mijn volgende afspraak met de kinderarts verzetten.
Dus donderdagmiddag samen met oma en Kim op pad naar 't consultatiebureau voor 't weeguurtje.
Mam durfde erom te wedden dat ik zeker 5 cm was gegroeid (want alle broeken van een maand geleden zijn ondertussen te kort). Niet dus… was (nog steeds) zo'n 67 cm en 7450 gr. Zo, weten jullie dat ook weer!

Esther (ja, nog eentje), mama's internetvriendin is vorige week bevallen van Meike en woensdagmiddag zijn we op kraamvisite geweest!
Mama en Kim hadden een kraamtaart geknutseld van alle overgebleven luiers die mij ondertussen te klein zijn en die mooi versierd met allerlei cadeautjes. En voor grote zus Nadine hadden we een handSnoopie meegenomen, zodat ze strakjes voor haar nieuwe zusje kan spelen. Esther vond mij drie weken geleden nog heel klein, maar nu - naast Meike - was ik toch wel al een grote meid, haha!

2 augustus 2005

De koorts is weg en ik ben weer een heel stuk vrolijker. Tijd voor een uitstapje na drie dagen binnen hangen!
Dus reden Kim, mama en ik na de middag richting Maastricht, naar oma en opa daar.
Het was erg mooi weer, dus zijn we lekker naar de speeltuin gewandeld. Kim heeft daar lekker gespeeld en zich laten schminken
En ik heb m'n kruippogingen hervat op het gras. Het begint al aardig te vorderen, maar helemaal lukken doet 't toch nog niet.
Nog even dooroefenen dus!
Ben ook samen met mama op de schommel geweest, dat vind ik altijd kei-leuk.
Mam had mij ook een wipkip gezet, maar dat vond ik niet zo interessant, behalve dan 't likken aan het achterhoofd van de kip!
Ik mocht ook heel ff in de zandbak. Da's gek: iets oppakken wat gelijk weer tussen je vingers door op de grond viel. Zand smaakt trouwens heel erg vies!
Bij oma en opa was het bestelde loopstoeltje aangekomen, dat werd dus gelijk uitgepakt. Ik m'n mooie nieuwe schoenen aan en rennen maar… alle kanten op, behalve vooruit!

Al met al een heel vermoeiend dagje, zeker als je nog een beetje moet herstellen van een paar daagjes ziek.
Oma had 't campingbedje op het terras gezet met hele leuke speeltjes erin, daar heb ik me een paar uurtjes in vermaakt terwijl de rest zat te bbq-en.
Tante Truus wilde mij ook graag nog even zien, maar die moest werken tot 21.00 uur. Eigenlijk een beetje laat voor mij, want ik had de hele dag niet willen slapen.
Maar goed, een lekkere wandeling maakte mij toch een beetje doezelig en zo hebben we 't toch nog wat later kunnen trekken. Tante Truus ook weer blij, maar uiteindelijk was ik toch wel oververmoeid druk. Toen we naar huis reden, ben ik dan ook bij de eerste de beste bocht in een diepe slaap gevallen!

Oma en opa, 't was weer heel erg leuk bij jullie! Tot de volgende keer!